ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

کندر برای ترک اعتیاد | کاهش علائم ترک با رایحه درمانی

کندر برای ترک اعتیاد مفید است. کاهش علائم ترک اعتیاد با کندر می تواند به فرد در مدیریت دردهای جسمانی و مشکلات روانی ناشی از ترک اعتیاد به گل کمک کند. یکی از اعتیاد آورترین مواد گل است که همچون دیگر مواد مخدر وابستگی جسمی ایجاد می کند. بسیاری از افراد برای کاهش دردهای هنگام ترک از داروهای شیمیایی استفاده می کنند اما برخی از گیاهان دارویی نظیر کندر نیز می تواند به کنترل خماری ناشی از ترک گل کمک کند. برای کسب آگاهی بیشتر در این زمینه از مشاوره ترک اعتیاد مشورت بخواهید.

تماس با مشاور

ترک اعتیاد و علائم آن

وقتی فردی به الکل یا مواد مخدر معتاد است، ترک اعتیاد به مواد مخدر آسان نیست. هوس‌ها و کناره‌گیری‌هایی که در مسیر ترک و کسب هوشیاری از مواد اتفاق می‌افتد، دوری از مخدر را دشوار می‌کند. این علائم برای دلسرد کردن معتاد یا تحریک او به سمت عود کافی است. بیش از 20 میلیون بزرگسال در ایالات متحده به مواد مخدر یا الکل معتاد هستند و بیش از 5 میلیون بیمار هر ساله به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر در اورژانس بستری می شوند. با این حال، به دلیل ترس از تجربه علائم شدید ترک، تمایل ندارند به سمت ترک مواد گام بردارند.

1-علائم ترک

در مسیر بهبودی از اعتیاد هنگامی که یک معتاد به مواد مخدر یا الکل به طور ناگهانی مصرف مواد را متوقف می کند، با شرایط دردناکی مواجه می شود که به آن علائم ترک گفته می شود. برای رهایی از اعتیاد به روشی ایمن، بهتر است با متخصصان پزشکی در یک مرکز توانبخشی مشورت کنید. در اینجا چند علامت ترک اعتیاد به الکل و مواد مخدر آورده شده است:

  • گرفتگی عضلات
  • سردرد، بدن درد
  • خستگی، بی خوابی شبانه، تحریک پذیری
  • هوس مواد
  • نوسانات خلقی ناگهانی
  • افزایش ضربان قلب
  • تعریق
  • مشکلات معده،حالت تهوع
  • عدم تمرکز و اضطراب

در مراحل اولیه، علائم ترک خفیف است. با این حال اگر درمان پزشکی دریافت نکنید، ممکن است در نهایت امنیت خود را به خطر بیندازید. بهتر است به یک برنامه توانبخشی بپیوندید تا تحت نظارت متخصصان بهداشت و درمان از اعتیاد خلاص شوید. راه های طبیعی وجود دارد که هم ذهن و هم بدن را در مسیر درست به سوی هوشیاری نگه دارید. پس از ترک دوره توانبخشی، بهتر است از مصرف هر چیزی که می تواند مضر یا اعتیاد آور باشد خودداری کنید. اگر این چیزی است که نگران آن هستید، با توصیه پزشک خود از روغن های ضروری برای مدیریت علائم ترک ماده مخدر گل استفاده کنید.

رایحه درمانی برای کاهش علائم ترک

رایحه درمانی برای کاهش علائم ترک

هنگام بهبودی از اعتیاد، یافتن راه هایی برای مراقبت از خود مهم است. به ویژه آرامش، ابزاری قدرتمند در حوزه مراقبت از خود است که می تواند برای ارتقاء شفا و آرامش مورد استفاده قرار گیرد. در طول درمان اعتیاد و پس از آن بسیار مفید است زیرا با مراقبت از سلامت کلی شما، بهبودی اغلب آسان‌تر می‌شود. ترویج آرامش و راحتی حتی می تواند به مبارزه با علائم اضطراب و افسردگی که در افرادی که از اختلال مصرف مواد (SUD) رنج می برند زیاد به چشم می خورد، کمک کند. یکی از راه‌های تقویت آرامش و بهبودی، استفاده از گیاهان دارویی و اسانس ها برای بهبودی اعتیاد است. با استفاده از اصول رایحه درمانی، ممکن است متوجه شوید که این روغن ها مکمل ارزشمندی برای درمان اعتیاد شما هستند.

رایحه درمانی چیست؟

آروماتراپی نوعی داروی جایگزین است که از روغن های ضروری برای بهبود سلامت روان، جسمی، عاطفی استفاده می کند. استفاده از روغن‌های ضروری برای ایجاد تغییرات مثبت در سلامتی یک روش معمول در رایحه درمانی است. در واقع، بسیاری از اسانس‌ها برای قرن‌ها در طب شرقی برای کمک به افرادی که با درد، اختلالات خلقی و بیماری‌های جسمی دست و پنجه نرم می‌کنند، استفاده می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که چرا استفاده از روغن‌های ضروری برای بهبود اعتیاد برای افراد مبتلا به SUD بسیار مفید است. در حالی که بسیاری از افراد از روغن‌های ضروری برای خوشبو کردن خانه‌های خود یا در عطرسازی استفاده می‌کنند، رایحه‌درمانی استفاده از روغن‌های ضروری برای اهداف درمانی با استنشاق یا استفاده ایمن از آن‌ها در نواحی مختلف بدن است. اسانس‌های مورد استفاده در آروماتراپی که از گیاهان و گل‌ها استخراج می‌شوند، با سیستم بویایی و سیستم لیمبیک در مغز تعامل دارند. هنگامی که این اسانس ها استنشاق یا جذب پوست می‌شوند، تعامل می تواند به بهبود خلق و خو، کاهش استرس و افزایش آرامش کمک کند.

آروماتراپی چگونه کار می کند؟

رایحه درمانی به استفاده از پوست، استنشاق یا حتی بلعیدن اسانس ها اشاره دارد. دو روش اول رایج ترین راه ها هستند در حالی که روش آخر برای همه توصیه نمی شود زیرا برای انجام ایمن انجام آن به دانش زیادی نیاز است. آروماتراپی به عنوان یک رویکرد جامع برای دستیابی به تندرستی و آرامش ذهن تلقی می شود. بدن، ذهن و روح را بهبود می بخشد. هنگام استفاده روی پوست، روغن ها درست مانند اقلام دارویی رایج شما جذب می شوند.

گرما یکی از عواملی است که باعث افزایش جذب می شود. به همین دلیل است که اکثر درمانگران دست های خود را قبل از مالیدن روی پوست به یکدیگر می مالند تا گرما ایجاد شود. محل پوست نیز مهم است زیرا کسانی که بیشترین غدد عرق و فولیکول های مو را دارند، جذب بهتری دارند. هنگام استنشاق از کل سیستم بویایی - از بینی گرفته تا سایر اندام ها و سپس مغز استفاده می کند. همانطور که رایحه به مغز می رسد، تعدادی از مکان های گیرنده از جمله مغز عاطفی یا سیستم لیمبیک را تحت تاثیر قرار می دهد. کنترل بر تنفس، فشار خون و سطوح استرس شما اعمال می کند. برای آشنایی با روش ترک اعتیاد به ماری جوانا در خانه کلیک کنید.

کندر چیست؟

اسانس کندر به عنوان شیره ای از خانواده منحصر به فرد درختان به نام درختان Boswellia شروع می شود. بیشتر درختان در جنس Boswellia شیره تولید می کنند، اما دو گونه به طور خاص - Boswellia sacra و Boswellia carteri - بالاترین عیار کندر را تولید می کنند. در زمان‌های خاصی از سال، درخت را در چندین مکان برش می‌دهند و به شیره آن اجازه می‌دهد بیرون بریزد. هنگامی که شیره جمع آوری می شود، اجازه داده می شود تا به ماده غلیظی به نام رزین تبدیل شود. سپس اسانس با استفاده از فرآیندی به نام تقطیر با بخار از رزین جمع آوری می شود.

ترک اعتیاد همواره با دردهای جسمانی و مشکلات روانی مانند اضطراب، استرس، افسردگی، ناامیدی و ... همراه است. داروهای مسکن یا نگهدارنده زیادی برای رهایی از دردهای جسمانی و روانی ترک در دسترس افراد قرار می گیرد که برخی از آن ها خود یک مخدر هستند و بعضا باعث ایجاد اعتیاد به ماده جدید می شوند. از این رو بسیاری از افراد در حال ترک اعتیاد به مصرف داروهای گیاهی برای مدیریت دردهای ناشی از ترک روی می آورند. یکی از مهم ترین داروهای گیاهی با خواص فراوان کندر است.

فواید کندر برای ترک اعتیاد

کندر از قدیم در طب سنتی ایران مورد توجه قرار گرفته است و امروزه از خواص فوق العاده این ماده برای کاهش علائم و خماری ناشی از ترک اعتیاد به گل استفاده می شود.  کندر به دلیل دارا بودن دو ماده  اینسول استات و اسید boswellic برای کاهش دردهای ناشی از ترک اعتیاد به گل مورد استفاده قرار می گیرد. اینسنسول استات خود یک ماده روانگردان است که می تواند اضطراب، استرس و عصبانیت های ناشی از عدم مصرف مواد را کاهش دهد.

برای ترک گل با کندر می توان از آن به روش های مختلفی استفاده کرد که در ادامه بیان می شود. استفاده از مواد مخدر و اعتیاد به آن فرد را دچار مشکلات متعدد گوارشی می کند که با مصرف کندر تا حدی این مشکلات بهبود پیدا می کنند. از طرفی کندر به دلیل خواص التیام بخش خود درمان طبیعی برای آسم و تنگی نفس است. همچنین دردهای ناشی از گرفتگی عضلات را کاهش می دهد. برای آشنایی با فواید ترک گل با کندر کلیک کنید.

عوارض کندر برای ترک اعتیاد

گیاهان دارویی یکی از بهترین داروها برای کاهش علائم ترک ماری جوانا هستند اما به یاد داشته باشید که این داروهای گیاهی نیز ممکن است عوارض خاصی داشته باشند. استفاده بیش از حد از کندر نیز ممکن است مشکلاتی برای فرد در حال ترک ایجاد نماید. احساس درد یا گرفتگی در قفسه سینه حالتی است که در پی استفاده مکرر از کندر به صورت دود کردن ایجاد می شود. در برخی موارد نیز فرد دچار مشکلات پوستی نظیر کهیر و التهابات پوستی و خارش می شود. مصرف دراز مدت کندر نیز می تواند منجر به سرطان ریه، دهان و زبان شود. گاهی سیستم چشایی را تحت تاثیر قرار می دهد. مصرف در بانوان باردار ممنوع است. مصرف بیش از اندازه کندر در دوران بارداری خطر سقط جنین را افزایش می دهد و احتمال بیش فعالی در کودکان را بالا می برد.

روش استفاده از کندر برای ترک اعتیاد

روش استفاده از کندر برای ترک اعتیاد

می توانند به شما در مدیریت علائم ترک و غلبه بر اعتیاد به روشی بدون درد کمک کنند. صرف نظر از ماده‌ای که به آن معتاد شده‌اید، ممکن است زمانی که می‌خواهید مصرف آن را متوقف کنید، درد خفیف تا شدید و سایر علائم را تجربه کنید. در اینجا روش‌های خاصی وجود دارد که چگونه می‌توانید از کندر برای مدیریت بهتر این علائم و بازیابی سلامت خود استفاده کنید

1-بخور دادن کندر برای ترک اعتیاد

کندر را استنشاق کنید. این روش که به آن اسانس درمانی نیز گفته می شود به شما کمک می کند درد جسمانی ترک اعتیاد را کنترل کنید. به سادگی چند قطره روغن کندر را به همراه آب به یک دیفیوزر اضافه کنید. دیفیوزر را در اتاق خواب خود قرار دهید و در طول درمان، رایحه شاداب را استنشاق کنید. همچنین می توانید با قرار دادن چند قطره روی دستمال کاغذی روغن های ضروری را استنشاق کنید. با این حال، قرار گرفتن در معرض اسانس های خالص ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شود. بنابراین، برای ایمن بودن بهتر است آن را با روغن های حامل رقیق کنید تا از عوارض جانبی منفی جلوگیری کنید. مهم است که به خاطر داشته باشید که رایحه درمانی جایگزینی برای درمان پزشکی نیست. برای تقویت بهبودی باید آن را با درمان اعتیاد امتحان کنید.

2-کاربرد موضعی

یک راه محبوب برای ترک گل با کندر استفاده از آن ها روی پوست است؛ زیرا پوست شما می‌تواند به سرعت آن را جذب کند. با این حال، اسانس های غلیظ بی خطر نیستند و ممکن است وضعیت شما را بدتر کنند. توصیه می شود این روغن ها را با آب یا روغن های دیگر مانند روغن زیتون رقیق کنید. هنگامی که علائم ترک را تجربه می کنید، پوست خود را با روغن کندر رقیق شده ماساژ دهید. این به طور موثر دردهای بدن یا گرفتگی عضلات را کاهش می دهد و سایر علائم خماری و حالات آن را تسکین می دهد.

3-دود کردن کندر برای ترک اعتیاد

در این روش لازم است تکه کوچکی از کندر به اندازه یک نخود را جدا کنید. کندر در حالت عادی جامد و بسیار سفت است. اما در صورتی که حرارت داده شود نرم تر می شود و حالت خمیری شکل به خود می گیرد. برای ترک گل با کندر لازم است تکه ای که جدا کردید را حرارت دهید تا نرم شود و آن را با توتون سیگار مخلوط کنید و داخل کاغذ سیگار را از کندر پر کنید. پوکه های پر شده با کندر را نگه دارید و هر زمانی که احساس درد و اضطراب ناشی از ترک گل به سراغ شما آمد کافی است یکی از سیگار های پر شده با کندر را درست مانند سیگار بکشید. زمانی که دود کندر وارد سینه شما می شود آن را در ریه خود برای مدت کوتاهی نگه دارید. این کار باعث آرام شدن و کاهش اضطراب و استرس شما می شود.

تاثیر استفاده از دانه های روغنی برای ترک اعتیاد

شواهد علمی محدودی برای حمایت از این ایده وجود دارد که دانه ها و روغن های گیاهی به تنهایی می توانند به طور موثر اعتیاد را درمان کنند. اعتیاد یک وضعیت پیچیده است که نیازمند یک رویکرد جامع شامل مداخلات پزشکی، روانی و اجتماعی است. در حالی که یک رژیم غذایی سالم برای سلامت کلی مهم است، راه حلی مستقل برای درمان اعتیاد نیست. همانطور که گفته شد، اتخاذ یک رژیم غذایی مغذی می تواند به سلامت کلی جسمی و روانی کمک کند که ممکن است به طور غیرمستقیم از بهبودی اعتیاد حمایت کند. در ادامه چند نکته کلی برای حفظ یک رژیم غذایی سالم در دوران بهبودی اعتیاد آورده شده است:

  1. تغذیه متعادل: بر مصرف انواع میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم تمرکز کنید. این می تواند مواد مغذی ضروری را فراهم کند و به روند بهبودی بدن شما کمک کند.
  2. آبرسانی: مقدار کافی آب در طول روز بنوشید تا به خوبی هیدراته بمانید. نوشیدنی های شیرین را محدود کنید یا از آن اجتناب کنید، زیرا می توانند بر سلامت کلی شما تأثیر منفی بگذارند.
  3. از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید: مصرف غذاهای فرآوری شده را که اغلب حاوی قندهای افزوده شده، چربی های ناسالم و مواد مصنوعی هستند، به حداقل برسانید. در عوض، تا حد امکان غذاهای کامل و فرآوری نشده را انتخاب کنید.
  4. غذاهای غنی از مواد مغذی: غذاهای غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. به عنوان مثال می توان به سبزیجات برگدار، انواع توت ها، آجیل ها، دانه ها و حبوبات اشاره کرد. این غذاها می توانند از سیستم ایمنی و سلامت کلی شما حمایت کنند.
  5. اعتدال و کنترل وعده: خوردن آگاهانه را تمرین کنید و از حجم وعده ها آگاه باشید. اعتدال در حفظ یک رژیم غذایی متعادل کلیدی است.
  6. به دنبال راهنمایی حرفه ای باشید: کار با یک متخصص تغذیه یا متخصص تغذیه را در نظر بگیرید که در بهبود اعتیاد تخصص دارد. آنها می توانند راهنمایی و پشتیبانی شخصی را در ایجاد یک برنامه غذایی سالم که متناسب با نیازهای خاص شما باشد ارائه دهند.

توجه به این نکته ضروری است که اعتیاد یک وضعیت پیچیده است که اغلب به درمان حرفه ای، از جمله درمان، مشاوره، گروه های حمایتی و در برخی موارد، دارو نیاز دارد. اگر شما یا شخصی که می شناسید با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنید، توصیه می شود از متخصصان اعتیاد واجد شرایط یا متخصصان سایر رشته های مرتبط کمک بگیرید که می توانند راهنمایی و پشتیبانی مناسب با نیازهای فردی ارائه دهند.

سخن آخر

اعتیاد به مواد مخدر مانند گل، فرد را با مشکلات جدی جسمی و روحی روبرو می کند که این مشکلات هنگام ترک آن به دلیل وابستگی بدن به مواد دوچندان می شود. برای ترک ماده مخدر گل نیاز به کمک حرفه ای است. سم زدایی از گل باید زیر نظر پزشکان متخصص صورت بگیرد و استفاده از داروهای گیاهی نظیر کندر تنها یک کمک کننده جانبی برای تسهیل ترک  کاهش علائم ناشی از آن است. همچنین برای درمان مشکلات روحی ناشی از اعتیاد لازم است با مشاوره روانشناسی مشورت نمایید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*