ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

جدا خوابیدن زن و شوهر | قهر نیستیم فقط جدا می‌خوابیم!

 

خوشحال می شویم برای دیدن ویدیوهای مرتبط با جدا خوابیدن زن و شوهر پیج اینستاگرام دکتر فرزاد طباطبایی را دنبال کنید.


جدا خوابیدن زن و شوهر چه دلایلی دارد؟ این جدایی می‌تواند چه پیامدهایی برای رابطه زناشویی شما در پی داشته باشد؟ بسیاری از زوجین به دلایل مختلفی همچون اختلالات خواب گرفته تا مشکلات ارتباطی با یکدیگر اقدام به جدا خوابیدن می‌کنند. این مسأله می‌تواند به مرور در رابطه جنسی آن‌ها تأثیر منفی بگذارد و منجر به سردی و فاصله میان زن و مرد شود. اگر شما هم مدتی است که کنار همسرتان نمی‌خوابید و در مورد پیامدهای آن سؤال‌هایی دارید، توضیحاتی در این مقاله داده‌ایم که می‌تواند برای شما مفید باشد. همچنین شما می‌توانید از مشاوره جنسی برای شناخت بیشتر خود و همسرتان کمک بگیرید.


تماس با مشاور

جدا خوابیدن زن و شوهر : پیامدهای مثبت و منفی

جدا خوابیدن زن و شوهر همیشه بد نیست. گاهی اوقات جدا خوابیدن زن و مرد ممکن است برای آن‌ها ضرورت یابد و حتی به نفع رابطه باشد. در ادامه به پیامدهای مثبت و منفی جدا خوابیدن زن و مرد اشاره خواهیم کرد:

 

اینفوگرافیک جدا خوابیدن زن و شوهر

اینفوگرافیک جدا خوابیدن زن و شوهر

1. جدا خوابیدن زن و مرد؛ فواید و مضرات

گاهی اوقات جدا خوابیدن زن و شوهر می‌تواند در حفظ سلامتشان به آن‌ها کمک کند. برای مثال اگر همسر شما در طول شب خُر و پف کند، زیادی تکان بخورد یا نیمه شب‌ها از خواب بیدار شود و شما را نیز بیدار کند، طبیعتاً استراحت و خواب شما دچار آسیب خواهد شد. این مسئله هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی شما را با مشکل مواجه خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات خواب کلیک کنید.

از جمله این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- احساس غمگینی

- تغییرات خلقی

- بروز مشکلاتی در تمرکز

- ایجاد تغییراتی در وزن

جدا خوابیدن در این شرایط، به شما کمک می‌کند تا کیفیت خواب خود را بهبود بخشید. این مسأله به خصوص در زنان اهمیت بیشتری دارد چرا که ناتوانی در داشتن خواب کافی و یا خواب بی‌کیفیت وضعیت خلقی آنان را در طول روز بیشتر تحت تأثیر قرار خواهد داد. چرا که زنان بیش از مردان به خواب احتیاج دارند. می‌توانید به راه‌هایی برای خواب راحت خود و همسرتان فکر کنید و با او در میان بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه‌هایی برای خواب راحت کلیک کنید.

اگر شما در عین جدا خوابیدن به رابطه جنسی و عاطفی همسرتان توجه کنید و برای نیازهای او ارزش قائل باشید، جدا خوابیدن به رابطه شما آسیب چندانی وارد نخواهد کرد. شما می‌توانید از این جدایی فیزیکی بهره مثبت ببرید. به این صورت که جدا خوابیدن در طول شب منجر به احساس دلتنگی بیشتری در شما و همسر خواهد شد و میل جنسی‌تان را افزایش خواهد داد. در نتیجه می‌توانید از این موضوع در جهت مثبت استفاده کنید. معمولا زمانی که انسان از چیزی محروم شود، قدر وجود آن را بیشتر می‌داند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رابطه جنسی کلیک کنید.

2. جدا خوابیدن زن و مرد؛ پیامدهای منفی

تمام پیامدهای منفی که در اثر جدا خوابیدن زن و شوهر به آن اشاره می‌شود به دلیل از دست رفتن فرصت تماس جسمانی کافی در طول روز است. چرا که هنگام خواب بیشترین و بهترین فرصت برای این امر محسوب می‌شود. تماس‌های جسمی شما و همسر فواید سلامتی و هیجانی بسیاری برای هر دوی شما خواهد داشت.

برای مثال این تماس‌ها استرس روزانه را کاهش خواهد داد زیرا سطح هورمون کورتیزول که مسئول استرس در بدن است در این شرایط کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این عملکرد سیستم ایمنی نیز بالا رفته و شما از نظر سلامتی بیشتر در امان خواهید بود.

پس زمانی که جدا از هم می‌خوابید و در طول روز هم زمان کافی برای بودن در کنار هم ندارید، رابطه بدون نوازش و بدون تماس جسمی مناسب برای شما به رابطه‌ای پر تنش بدل خواهد شد که از لحاظ سلامت جسمانی و روانی افت زیادی را تجربه خواهید کرد.

مهم‌تر از همه این است که این مسئله روابط عاطفی شما را نیز تا حد زیادی مختل می‌کند. بنابراین اگر قصد دارید جدا از یکدیگر بخوابید باید برای رابطه جسمانی و رابطه جنسی خود از پیش برنامه ریزی کنید و اثرات نادیده گرفتن آن را دست کم نگیرید.

جدا خوابیدن زن و شوهر : پیشگیری از پیامدهای منفی

بسیاری از زوجین به دنبال این هستند که اثرات منفی جدا خوابیدن را کاهش دهند اما نمی‌دانند که برای این امر باید چه کاری انجام دهند. اگر این مسئله برای شما نیز دردسر ساز شده به نکات زیر توجه کنید:

1. جدا خوابیدن زن و شوهر : علت اصلی چیست ؟  

دلیل جدا کردن محل خواب از همسر بر میزان پیامدهای منفی آن تاثیر بسیاری می‌گذارد. اگر شما به دلیل مشکلاتی که در رابطه عاطفی با یکدیگر دارید بستر را جدا کرده‌اید، باید بدانید که این کار تنها منجر به تشدید مشکل شما می‌شود. زیرا با این کار فرصت با هم بودن را بیش از پیش از خود و همسر می‌گیرید. برای اینکه بتوانید مشکلات خود را حل کنید بیش از هر چیز به گفت وگوی سالم و ترمیم آسیب‌های عاطفی از طریق آن نیاز دارید.

جدا کردن بستر از همسر در این شرایط تنها به جدایی عاطفی منجر خواهد شد. اگر نمی‌توانید ارتباط کلامی مناسبی با همسر داشته باشید تا به این شیوه مشکلات را حل کنید، کمک گرفتن از یک زوج درمانگر در رفع اختلافات شما تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

2. معنای جدا خوابیدن برای همسرتان چیست؟

بسیار اهمیت دارد که پیش از اینکه بستر را از همسر خود جدا کنید درباره آن با او در فضایی صمیمانه گفت و گو کنید، نیازهایش را بشنوید و ببینید این اقدام برای او چه معنایی دارد. برای مثال اگر او این کار را تعبیر به دوست نداشتن و یا طرد کردن کند مسلما شما در آینده نزدیک با مشکلاتی در ارتباط خود مواجه خواهید شد.

اما اگر دلایل خود مثل بازگو کردن مشکلاتتان در زمینه خواب را برای همسر توضیح دهید، می‌توانید در کنار هم و با درک متقابل از یکدیگر  به تصمیمی مشترک برای رفع مشکل برسید.

3. رابطه جنسی و فیزیکی خود را فراموش نکنید

ممکن است شما به هر دلیلی فرصت خوابیدن در کنار یکدیگر را نداشته باشید، این مسئله نباید باعث شود که رابطه جنسی و جسمی خود را با یکدیگر فراموش کنید. برای حفظ کیفیت و تداوم رابطه لازم است که در طول روز زمان بیشتری برای یکدیگر بگذارید، در مورد نیازهای جنسی خود با هم گفت و گو کنید و برای داشتن رابطه جنسی مناسب برنامه ریزی نمایید. این کارها به شما کمک خواهد کرد تا جدا خوابیدن تأثیر منفی کم‌تری بر روابط زناشویی شما بگذارد.

باورهای غلط مشترک زنان و مردان درباره رابطه مشترک

داشتن باورهای غلط درباره زندگی مشترک و به وجود آمدن مشکلات ناشی از آن می تواند به سادگی منجر به تصمیماتی از قبیل جدا خوابیدن زن و شوهر شود. چرا که به جای حل مشکلات و اصلاح باورهای غلط تن به جدا شدن عاطفی و جسمی می گیرند. در ادامه به چند نمونه از این باورهای غلط درباره رابطه پرداخته شده است.

  1. اجتناب از تعارض: هم مرد و هم زن ممکن است معتقد باشند که اجتناب از تعارض برای حفظ یک رابطه هماهنگ ضروری است و منجر به سرکوب احساسات و مسائل حل نشده می شود.
  2. انتظارات شریک کامل: انتظارات غیرواقع بینانه از یافتن یک شریک کامل که تمام نیازها و خواسته ها را برآورده می کند، می تواند منجر به ناامیدی و نارضایتی شود.
  3. تلاش در رابطه: ممکن است این تصور غلط وجود داشته باشد که عشق به تنهایی برای حفظ یک رابطه بدون نیاز به تلاش مداوم، ارتباط و سازش کافی است.
  4. مقایسه با روابط ایده آل: مقایسه رابطه خود با تصاویر ایده آل در رسانه ها یا محافل اجتماعی می تواند باعث ایجاد احساس بی کفایتی یا نارضایتی شود.

رسیدگی به باورهای غلط:

  1. شکل دادن ارتباط: ارتباط باز و صادقانه بین شرکا برای رسیدگی به تصورات نادرست، روشن کردن انتظارات و ایجاد درک متقابل بسیار مهم است.
  2. آموزش و آگاهی: یادگیری در مورد پویایی های روابط سالم، مرزها و تکنیک های ارتباط موثر می تواند به رفع باورهای غلط و تقویت روابط سالم تر کمک کند.
  3. حمایت درمانی: جستجوی زوج درمانی یا مشاوره می تواند فضای امنی را برای کشف باورهای اساسی، بهبود مهارت های ارتباطی و تقویت پیوند زناشویی فراهم کند.
  4. تمرین خود بازتابی: تأمل در باورها و ارزش‌های شخصی در رابطه با روابط می‌تواند به افراد کمک کند تا تصورات غلط را شناسایی کرده و به چالش بکشند که منجر به رشد شخصی و تعاملات سالم‌تر با شرکا می‌شود.

با تصدیق و پرداختن به باورهای غلط در مورد روابط زناشویی، افراد می توانند مشارکت های رضایت بخش، محترمانه و هماهنگ تر را پرورش دهند.

سخن آخر

همانطور که گفته شد جدا خوابیدن زن و شوهر دلایل متعددی دارد و معمولا تاثیرات منفی بر رابطه میان آنان می‌گذارد. اگر مشکلی در رابطه‌ وجود دارد باید برای حل آن چاره‌ای بیندیشد چراکه قهر و جدا کردن جای خواب، تنها مشکلات را جدی‌تر خواهد کرد. برای این منظور ضروری است که از یک روانشناس کمک بگیرید تا مشکلات شما را ریشه‌یابی کرده و به حل آن‌ها بپردازد. در صورتی که جدا خوابیدن دلایلی غیر از مشکلات زناشویی دارد، بهتر است از روانشناس کمک بگیرید تا بر رابطه عاطفی و جنسی‌تان تاثیر منفی نگذارد. متخصصان و روانشناسان مرکز مشاوره حامی هنر زندگی در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. برای دریافت مشاوره روانشناسی از مرکز مشاوره حامی هنر زندگی کلیک کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*