ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

نوزاد از کی پدرش را می‌شناسد | زمان شکل گیری شناخت نوزاد از پدر


خوشحال می شویم برای دیدن ویدیوهای مرتبط با نوزاد از کی پدرش را می‌شناسد پیج اینستاگرام دکتر فرزاد طباطبایی را دنبال کنید.


برای بسیاری از والدین جالب است که بدانند نوزاد از کی پدرش را می‌شناسد و این شناخت از چه زمانی آغاز می‌گردد. برای پدر و مادر مهم است که نوزادشان زودتر آن‌ها را از دیگران تشخیص دهد و خواسته‌هایش را به آن‌ها بگوید. کودک ابتدا مادرش را می‌شناسد به دلیل این که با او برخوردهای بیشتری دارد و زمان‌های زیادی را با او می‌گذراند.
این باعث می‌شود که برای پدران سوال پیش بیاید که آیا فرزندش او را نیز مانند مادرش می‌شناسد یا نه. راهکارهایی وجود دارد که باعث می‌شود این شناخت زودتر اتفاق بیوفتد. مسلما هر زمانی که کودک والدین خود را بشناسد حس امنیت و شادی بیشتری خواهد داشت. برای آگاهی از دنیای ذهن و روان کودکان و برخورد صحیح با واکنش های آن ها می توان از مشاوره کودک بهره برد. برای کسب اطلاعات در خصوص مشاوره کودک کلیک کنید. 
گیف


 

 

نوزاد از کی پدرش را می‌شناسد

نوزاد صدای پدرش را درست از زمان جنینی می‌شنود و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد. می‌داند که این صدا جزء صداهایی است که بیشتر از اشخاص دیگر شنیده است. به همین دلیل است که متخصصان توصیه می‌کنند که در دوران بــارداری، پدر با جنین صحبت کند. نوزادان وقتی که به دنیا می‌آیند به خوبی نمی‌توانند چیزی را ببینند و با گذشت چند هفته که بینایی‌شان تقویت می‌شود، بعد از این که چهره مادر را تشخیص دادند می‌توانند چهره پدر را هم کم‌کم تشخیص بدهند. 
شناخت پدر می‌تواند از یک ماه و هفت روزگی تا 2 ماه و 14 روزگی اتفاق بیوفتد. اما همه متخصصان معتقدند که بعد از سه ماهگی به طور کامل‌ آن‌ها را تشخیص می‌دهد و در یک جمع می‌تواند پدرش را بشناسد. این فرایند در طول تکمیل مراحل رشد بینایی و شنوایی نوزاد به تدریج اتفاق می افتد.

 

 

نوزاد از کی پدرش را می‌شناسد | رفتارهایی که باعث می‌شود نوزاد زودتر پدرش را بشناسد

هر چه بیشتر به مراقبت فیزیکی از کودکتان بپردازید زودتر می‌تواند با شما پیوند عاطفی برقرار کند و شما را به عنوان یک شخصی که حمایتگر است و حضور دارد بیشتر می‌شناسد. این عملکرد می‌تواند ترشحات هورمونی شما را تغییر دهد به طوری که احساس بهتری برای حضور در یک نقش جدید را پیدا می‌کنید. نوزادانی که توانسته‌اند زودتر ارتباط عاطفی با پدر خود برقرار کنند و نقشش را بپذیرند، در بزرگسالی کمتر به اختلالات رفتاری کودکان دچار می‌شوند و از توانایی‌های شناختی و بهداشت روانی بیشتری برخوردار هستند.

1-در آغوش گرفتن نوزاد

نوزاد را بغل کنید و به او اجازه دهید که با شما تماس فیزیکی داشته باشد. سعی کنید در این تماس فیزیکی، پوستتان با پوست کودک تماس پیدا کند. بغل کردن کــودک می‌تواند برای شما و فرزندتان ایجاد آرامش ذهــن کند. در حالی که او را در آغوش گرفتید در خانه حرکت کنید.  بعضی وقت‌ها در حالی که او را در آغوش‌تان گذاشته‌اید به کارتان ادامه دهید.

2-صحبت با نوزاد

به طور مداوم با نوزاد صحبت کنید و برایش شعر بخوانید. حرکات و صداهایی که از خودش در می‌آورد را تقلید کنید. این‌ها اولین پل ارتباطی شماست که می‌تواند اجازه دهد به خوبی شما را بشناسد. در ابتدا شاید به شما توجه زیادی نکند اما بعد از مدتی واکنش‌هایی را از خودش نشان می‌دهد. البته اگر از زمان جنینی این ارتباط شروع شود تاثیر بیشتری خواهد داشت. زیرا حــرف زدن با جنین در تکامل رشد کودک و ایجاد رابطه عاطفی او بعد از تولد با صاحب صدایی که با او صحبت کرده است بسیار عمیق تر خواهد بود.

3-نوزاد از کی پدرش را می‌شناسد | بازی کردن با نوزاد

بازی کردن با نوزاد برای او بسیار لذت بخش است در این حال درست احساساتی را دارد که یک کودک بزرگ‌تر در هنگام بازی دارد. با این کار او سریع‌تر شما را می‌شناسد و با شما ارتباط برقرار می‌کند. ممکن است بازی‌های شما با بازی که همسرتان با او می‌کند متفاوت باشد که این مسئله بسیار در خلاقیت کودکان تاثیر می‌گذارد.

4-کتاب خواندن برای کودک

این قضیه می‌تواند باعث شود شما زمان بیشتری را با او سپری کنید و ارتباط بیشتری بین شما برقرار شود. از جهت دیگر هم می‌تواند او را به کتاب خواندن تشویق کند. در حالت کلی کتابخـوانی برای کودکان در هر سنی فواید بسیاری به همراه دارد و مختص زمان نوزادی جهت برقراری ارتباط با نوزاد نیست.

5-نوزاد از کی پدرش را می‌شناسد | او را بفهمید

متوجه شوید که در زمان‌های متفاوت کودکتان چه نیازهایی دارد و سریعا به رفتارهای او واکنش نشان دهید. در بسیاری از موارد گــریه کودک به شما سرنخ‌هایی می‌دهد و اگر زود به آن توجه کنید شما را به عنوان شخصی که از او حمایت می‌کند می‌شناسد. او عموما به نیازهایی مثل تعویض پوشک، گرسنگی، خواب و در آغوش گرفته شدن اشاره می‌کند.

6-در مراقبت و نگه داشتن او شریک شوید

همیشه این مسئولیت را به گردن مادر نیندازید و به او نگویید که این کار را او باید انجام دهد. اگر می‌‌خواهید نوزادتان به خوبی شما را به عنوان پدر بشناسد پس در نگهداری و مراقبت و خوابانــدن نوزاد پیش قدم شوید مخصوصا وقتی می‌دانید فرصتی وجود دارد که با او تنها باشید. این کار شرایط بیشتری را فراهم می‌کند که با او ارتباط چشمی و فیزیکی برقرار کنید و شما را بیشتر ببیند و زودتر بشناسد حتی باعث می‌شود که نوزاد از مراقبت به روش خاص پدر هم بهره‌مند شود.

7-نوزاد از کی پدرش را می‌شناسد | در شیردهی حضور داشته باشید

در زمان شیردهی همسرتان در کنار آن‌ها باشید. وقتی همسرتان در حال شــیر دادن به نوزاد است ، کنارشان بنشینید و با او بازی کنید یا این که بعد از شیر خوردن او را بغل کنید و آروغش را بگیرید. با این کار ارتباطتتان بیشتر می‌شود و شما زودتر شناخته می‌شوید. اگر نوزاد با شیشه‌ شیر نوزاد شیر می‌خورد، می‌توانید از همسرتان بخواهید که به شما اجازه دهد تا شما این کار را انجام دهید. این کار در نیمه‌های شب که کودک برای خوردن شیر بیدار می‌شود می‌تواند تاثیرات زیادی داشته باشد. برای آشنایی کامل در زمینه آروغ گرفتن نوزاد کلیک کنید.

8-کودک را بخوابانید

نوزاد به چشمان کسی که او را در آغوش گرفته و برایش لالایی می‌خواند زل می‌زند تا به خواب برود. همین نگاه باعث می‌شود شما را به خوبی به خاطر بسپارد و شما را بشناسد.

 

نوزاد از کی پدرش را می‌شناسد | مشکلات ارتباطی نوزاد با پدر

اگر نسبت به کودکتان حسی ندارید و علاقه‌ای ندارید که زودتر شما را بشناسد حتما با یک  متخصص مشورت کنید. این رفتار ممکن است در آینده یک اختلال ارتباطی بین شما و او ایجاد کند که زندگی او را تحت تاثیر قرار دهد.

یک سری از علائم وجود دارند که می‌تواند نشان‌دهنده عدم علاقه شما برای ارتباط با نوزاد باشد که بعد از بروز آن‌ها نباید بی‌تفاوت باشید. بلکه باید به زودی با یک متخصص آن‌ را درمیان بگذارید. این علائم شامل؛

  • بی علاقه بودن به انجام دادن فعالیت‌های مربوط به نوزاد
  • خستگی و کمبود انرژی و حالات افــسردگی
  • افکاری نسبت به آسیب و صدمه زدن به خود و خانواده‌تان
  • اختلالات خواب
  • به واکنش‌های نوزاد هیچ پاسخی ندادن
  • حسادت به روابط مادر و کودک

     

سخن پایانی

در بیشتر مواقع زمانی که از مشکلات مادران بعد از تولد فرزند صحبت می شود، موضوع مهم افسردگی پس از زایمان مادران عنوان می شود. اما نباید فراموش کرد که افسردگی بعد از زایمان در مردان نیز عارضه روانی است که ممکن است برای پدران پیش آید. این عدم آگاهی می تواند تنش روانی مردان را بیشتر کند. مشاوران حامی هنر زندگی با تخصص و دانش خود می توانند در چنین شرایطی یاریگر شما باشند. برای کسب اطلاعات در خصوص مشاوره روانشناسی مرکز مشاوره حامی هنر زندگی کلیک کنید.

 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*