ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

پدر هیپنوتیزم ایران | زندگینامه دکتر حسین الماسیان، موسس هیپنوتیزم در ایران

پدر هیپنوتیزم ایران کیست؟ هیپنوتیزم یک حالت ریلکسیشن متمرکز است. در این حالت آگاهی به طور کامل از بین نمی رود بلکه از حیطه هشیار به ناهشیار منتقل می شود. معمولا افرادی که هیپنوتیزم را تجربه کرده اند از این تجربه به عنوان یک حالت خلسه آرامبخش یاد می کنند. از هیپنوتیزم می توان برای درمان بیماری های مختلف استفاده کرد. تاریخچه هیپنوتیزم به زمان ظهور عرفان های شرقی باز می گردد. هیپنوتیزم در ابتدا میان هندوها رواج داشت اما رفته رفته به حیطه روانشناسی وارد شد. به طور کلی علم هیپنوتیزم به یک علم نوظهور در ایران و حتی در جهان است. برای دریافت مشاوره تلفنی فردی کلیک کنید.  

تماس با مشاور


هیپنوتیزم چیست؟

هیپنوتیزم که در زبان فارسی با نام خوابگردانی شناخته می شود یکی از زیر شاخه های علم روانشناسی است. هیپنوتیزم برای درمان انواع اختلالات روحی روانی از جمله اضطراب، افسردگی و تروما به کار می رود. فردی که دیگری را هیپنوتیزم می کند هیپنوتیزور نامیده می شود. در درمان به وسیله هیپنوتیزم، هیپنوتیزور مراجع خود را به کمک تلقین در حالت خاصی از هوشیاری قرار می دهد.
برخلاف تصور عمومی هیپنوتیزم یک خواب نیست بلکه حالت منحصر به فردی از هوشیاری است. در این حالت انسان تمرکز و آگاهی بالایی دارد در نتیجه می تواند به سرزمین ناخودآگاه و تجربه های فراموش شده گذشته خود دست پیدا کند. هیپنوتیزم در ایران با کارهای آقای شعبان طاووسی ملقب به کابوک آغاز شد. بعد ها اندیشمندان دیگری این علم را در کشور ما گسترش دادند.  

پدر هیپنوتیزم ایران دکتر الماسیان

گرچه هیپنوتیزم در ایران با کارهای استاد شعبان طاووسی آغاز شد اما امروزه دکتر حسین الماسیان به عنوان بزرگترین هیپنوتیزور تاریخ ایران شناخته می شود. دکتر حسین الماسیان ملقب به پدر هییپنوتیزم ایران یکی از بزرگترین هیپنوتیزر ها در جهان است. وی مدرک هیپنوتراپی خود را از معتبر ترین مرکز آموزش هیپنوتیزم در جهان یعنی NGH امریکا گرفت. الماسیان موسسه فرا روانشناسی شید را در ایران پایه گذاری کردی و کتب زیادی در زمینه هیپنوتیزم به زبان فارسی نوشت.

بیوگرافی دکتر الماسیان پدر هیپنوتیزم ایران

حسین الماسیان در سال 1317 در خرم آباد لرستان چشم به جهان گشود. وی در سال 1337 یعنی زمانی که تنها 20 سال داشت به یادگیری عرفان مشغول شد. الماسیان به مدت 2 سال اصول پایه عرفان را نزد محمد عنقا آموخت و سپس به تهران عزیمت کرد.
وی در تهران یوگا را شناخت و به کمک یکی از دوستان صمیمی اش در این زمینه شروع به پژوهش کرد. الماسیان آنقدر جذب اصول و مبانی یوگا شده بود که در سن 23 سالگی کتاب یوگا و روان تنی را به فارسی ترجمه کرد. کتاب یوگا و روان تنی اثر جان مومفورد یکی از کتب پایه در زمینه یوگاست. جان مومفورد در این کتاب یوگا را به همراه تمارین متعدد آموزش می دهد و از یوگا به عنوان روشی برای درمان دردهای روان تنی (دردهایی که منشا جسمانی ندارند و به روان مربوط می شوند) بهره می گیرد.
الماسیان در همان سال های ماندن در تهران، مدرک کارشناسی خود را در رشته ادبیات عرب و کارشناسی ارشد را در رشته علوم تربیتی از دانشگاه تهران اخذ کرد.
پدر هیپنوتیزم ایران

پدر هیپنوتیزم ایران | شروع فعالیت دکتر الماسیان در زمینه هیپنوتراپی

دکتر حسین الماسیان که به واسطه یادگیری عرفان و یوگا به مباحث متافیزیکی علاقه مند شده بود در سال 1348 برای تحقیقات بیشتر درباره مسائل باطنی به هند و هیمالیا سفر کرد. وی در سفرهای خود با بزرگان عرفانی در کشورهای مختلف دیدار کرد و از آن ها مسائل زیادی را آموخت. سفرهای دکتر الماسیان تا سال 1357 به طول انجامید. این سال ها، سال های طلایی آغاز هیپنوتییزم برای دکتر الماسیان بود. وی در طی این سال ها مباحث هیپنوتیزم را به صورت جدی آغاز کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش هیپنوتیزم فوق سریع کلیک کنید.
وی پس از برگشت به ایران با فریدون فریور آشنا شد. فریدون فریور از پیشکسوتان علم هیپنوتیزم درمانی در ایران است که کتابی در زمینه خودهیپنوتیزمی تالیف کرده. دوستی دکتر فریدون فریور و دکتر حسین الماسیان تا زمان حیات فریور ادامه پیدا کرد. آن دو در زمینه مباحث مربوط به هیپنوتیزم با هم به همکاری پرداختند.

بازگشت به لرستان

دکتر حسین الماسیان در سال 1354 به خرم آباد، شهر زادگاهش بازگشت. وی زمانی که تنها 37 سال داشت به عنوان رئیس مرکز مشاوره استان لرستان منصوب شد. الماسیان مدتی در این منصب به مردم لرستان خدمت کرد و سپس به عنوان معاون آموزشی سازمان آموزش و پرورش لرستان انتخاب شد. 6 سال بعد لماسیان سمت خود را رها کرد و سرانجام در سال 1362 دوباره به تهران بازگشت.

همکاری با روانشناسان برجسته

الماسیان که به خاطر علاقه به روانشناسی و علوم فراروانشناسی به تهران بازگشته بود در تهران به همکاری با برخی از روانشناسان مطرح آن زمان پرداخت. همکاران وی در حوزه روانشناسی از شاگردان ابراهیم خواجه نوری بودند. ابراهیم خواجه نوری نویسنده، روزنامه نگار و روانشناسان عصر معاصر است. خواجه نوری از نخستین روانشناسان ایرانی بود که به روانکاوی یا همان روان تحلیلی نشان می داد. وی در زمینه آشنایی مردم ایران با کارهای فروید و هورنای کارهای فراوانی انجام داد. کتابی که خواجه نوری در زمینه روانکاوی به زبان فارسی تالیف کرد نخستین کتاب روانکاوی در ایران محسوب می شود.

تاسیس موسسه شید

حسین الماسیان زمانی که در تهران بود با شعبان طاووسی آشنا شد. آشنایی با شعبان طاووسی نقش تعیین کننده ای در زمینه علاقه وی به هیپنودرمانی داشت. سرانجام الماسیان در سال 1364 و در سن 47 سالگی موسسه فراروانشناسی یاران شید را در تهران تاسیس کرد. الماسیان درباره نام گذاری موسسه خود می گوید شید در واقع اشاره ای اجمالی به پروردگار و مخلوقات او است. موسسه فراروانشناسی یاران شید با شعار "بهترینی باش که می توانی" هم اکنون در حال فعالیت در زمینه مباحث هیپنوتراپی است.
الماسیان و همکاران وی در حال معرفی زمینه های درمانی هیپنوتیزم در ایران هستند. آنان اعتقاد دارند از هپنوتیزم درمانی می توان برای ترک سیگار، درمان تیک های عصبی، درمان افسردگی و حل تعارضات شناختی استفاده کرد. هم اکنون دوره های آموزشی 7 ترمه ای در این موسسه برگزار می شود که شامل دروس متافیزیکی و هیپنوتیزم درمانی می باشد.  

زندگی حرفه ای حسین الماسیان

دکتر حسین الماسیان پس از تاسیس موسسه فراروانشناسی شید در ایران اقدام به اخذ مدرک هیپنودرمانی کرد. وی در سال 1357 عضو انجمن هیپنودرمانی آمریکا شد. انجمن هیپنوتیست های حرفه ای آمریکا به اختصار N.G.H در سال 1950 تاسیس شد. این مرکز یکی از معتبر ترین انجمن های موجود در زمینه هیپنوتیزم درمانی می باشد. حسین سلمانیان در همین مرکز فارغ التحصیل شد و مدرک هیپنودرمانی خود را از N.G.H دریافت کرد. همچنین درمورد درمان اوتیسم با هیپنوتیزم بخوانید.
وی در یکی از اظهاراتش می گوید: از آنجایی که هیچ آموزش دانشگاهی و آکادمیکی در زمینه هیپنوتیزم درمانی وجود ندارد من هم مدرک دانشگاهی این رشته را ندارم اما سایقه فعالیت در انجمن N.G.H را دارم که یکی از بزرگترین مراکز آموزش هیپنوتیزم در جهان است.

پدر هیپنوتیزم ایران | آثار

اگر به مباحث هیپنوتیزم درمانی و علوم متافیزیکی علاقه دارید می توانید از تالیفات دکتر سلمانیان در این رشته استفاده کنید. در ادامه لیستی از بهترین کتب دکتر حسین سلمانیان پدر هیپنوتیزم ایران گردآوری شده است تا علاقه مندان به این مبحث بتوانند آموزش های ابتدایی را به کمک مطالعه به دست آورند.
  • کتاب قوای نامرئی در بیان علوم مغناطیسی
  • کتاب هیپنوتیزم و روان شناسی
  • کتاب اصول خود هیپنوتیزمی
  • کتاب پاسخ به پرسش های مربوط به هیپنوتیزم در روان درمانی
  • کتاب آموزش ترمیک هیپنوتیزم (7جلد)
  • شگفتی‌هایی از آگاهی یک روح (اسرار جهان ارواح)
  • کتاب کاش آن
کتب ترجمه شده توسط پدر هیپنوتیزم ایران
  1. کتاب علم تنفس اثر هندويوگي ، راماچاراكا
  2. کتاب یوگا و بیماری های روان تنی اثر جان مومفورد
 

سوابق دکتر الماسیان

در ادامه با برخی از سوابق دکتر حسین سلمانیان پدر هیپنوتیزم ایران آشنا خواهید شد:

1-زایمان با هیپنوتیزم

دکتر حسین الماسیان برای اولین بار در ایران زایمان بدون درد به وسیله هیپنوتیزم را انجام داد. مهرماه سال 1396 دکتر الماسیان به کمک کادر درمان اولین زایمان طبیعی و بدون درد به وسیله هیپنوتیزم را در تهران انجام داد. این زایمان در بیمارستان آبان تهران صورت گرفت و خبر آن در روزنامه کیهان منتشر شد. علاوه بر این وی در طی سال های 1369 تا 1388 چهار بار عمل سزارین بدون بیهوشی در جهان را اجرا کرد. این 4 عمل سزارین نخستین عمل هایی بودند که به وسیله هیپنوتیزم و بدون بیهوشی انجام می شدند.
پدر هیپنوتیزم ایران

2-برگزاری دوره های آموزشی در ایران

دکتر حسین الماسیان سابقه دو کنفرانس بین المللی پزشکی را در سوابق خود دارند. تجربیات حاصل از این دو کنفرانس در کتاب هیپنوتیزم و روان درمانی به چاپ رسیده است. علاوه بر این ایشان دو دوره کارآموزی هیپنوتیزم را در دانشکده روانشناسی ارسنجان و دو دوره کارآموزی درباره روش های آرامبخشی را در سازمان بهزستی تهران برگزار کردند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه روانکاوی کلیک کنید.

3-برگزاری دوره های بین المللی

دکتر حسین الماسیان پدر علم هیپنوتیزم در ایران یک بار دوره های خودسازی را برای روانشناسان آلمانی در برلین برگزار کردند. علاوه بر این وی سابقه برگزاری دوره های خودسازی در سن خوزه آمریکا را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

4-پدر هیپنوتیزم ایران | هیپنوتیزم در برنامه زنده

دکتر حسین الماسیان در تاریخ 7 مرداد 1396 برای اولین بار در برنامه تلویزیونی زنده حالا خورشید حضور یافتند. ایشان در این برنامه با رضا رشید پور (مجری برنامه) به گفت و گو پرداختند. در بخشی از این گفت و گو آقای دکتر الماسیان قبول کردند که مجری برنامه را هیپنوتیزم کنند. آقای دکتر الماسیان به وسیله حرکات دست، جملات تلقینی و تکنیک های تنفس رضا رشید پور را در برنامه زنده هیپنوتیزم کردند و سپس به حالت عادی بازگرداندند. رضا رشیدپور پس از تجربه هیپنوتیزم می گفت احساس خوبی داشته و امیدوار است بتوان از این علم برای کمک به بیماران استفاده کرد. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

5-تاسیس مراکز مشاوره در ایران

دکتر حسین الماسیان علاوه بر علوم متافیزیکی در زمینه مشاوره نیز تخصص دارند. ایشان به مدت چند سال در سمت رئیس مرکز مشاوره استان لرستان فعالیت کردند. آقای دکتر الماسیان مراکز مشاوره متعددی را در ایران بنا نهادند. ایشان یک مرکز خدمات مشاوره‌ای با مجوز مرکز ملی جوانان و یک مرکز خدمات مشاوره‌ای با مجوز معاونت پیشگیری بهزیستی را در تهران تاسیس کردند. اگر شما هم در راستای تاثیر دیدن این موضوع مسئله ای دارید می توانید از مشاوران و روانشناسان در این مورد کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره روانشناسی کلیک کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*