ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

زود انزالی زنان | علل و راه‌های از بین بردن زود انزالی در زنان

خوشحال می شویم برای دیدن ویدیوهای مرتبط با زود انزالی زنان پیج اینستاگرام دکتر فرزاد طباطبایی را دنبال کنید.

زود انزالی زنان به چه علت رخ می‌دهد؟ شرایط و نحوه انزال زنان و مردان با هم متفاوت است. از همین رو برخی از زنان قبل از اینکه نزدیکی شروع شود و یا در مدت زمان بسیار کم ارضا می‌شوند. این مهم روی رابطه جنسی و ارتباطات بین زوجین تأثیر منفی می‌گذارد، چرا که در این شرایط نیاز جنسی مرد به شکلی مناسب برطرف نمی‌شود و لذت جنسی از رابطه حاصل نمی‌شود. از این رو زود انزالی در زنان می‌تواند برای هر دو مشکلاتی را به همراه داشته باشد. آگاهی از علل بروز زود انزالی به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را کاهش داده و بهترین درمان‌ها را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زو انزالی زنان تا پایان مطلب همراه باشید. پیش از آن توصیه می‌کنیم مقاله مشاوره جنسی را نیز مطالعه کنید.

تماس با مشاور

زودانزالی در زنان

رابطه جنسی لذت بخش زمانی حاصل می‌شود که زن و مرد در آن همزمان یا در فاصله کم از یکدیگر به ارگاسم برسند؛ زود انزالی از جمله اختلالات کژکاری‌ جنسی محسوب می‌شود و اثرات سوئی بر روابط عاطفی زوجین اعمال می‌کند.

همیشه صحبت از زود انزالی مردان و راهکارهایی برای برطرف شدن آن زیاد است. اما در خصوص زنان کمتر به این مساله پرداخته شده‌است. با اینکه درصد کمی از زنان به عارضه زود انزالی مبتلا هستند، اما باید به آن پرداخته شود. قبل از اینکه به فکر درمان باشید، لازم است علل این اتفاق را در خود بررسی کنید تا بهترین درمان را انتخاب کنید. این بیماری در زنان کمتر از مردان شایع است، اما تخمین زده می شود که تا 10٪ از زنان را مبتلا کند. انزال زودرس در زنان به عنوان آزاد شدن غیرارادی مایع واژن (روانکاری ناشی از ارگاسم) قبل یا مدت کوتاهی پس از دخول در حین فعالیت جنسی تعریف می شود. می تواند یک مشکل ناامید کننده و شرم آور برای زنان و شریک زندگی آن ها باشد. از این رو چون ترشحات واژن در حین ارگاسم کاملا تخلیه شده اند برای ادامه رابطه زن به دلیل خشکی احتمالی واژن با مشکل روبرو خواهد شد و این مساله مانع از دخول و یا دخول دردناک خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زود انزالی کلیک کنید.

علائم انزال زودرس در زنان

• ترشح غیر ارادی مایع واژن قبل یا اندکی پس از دخول
• مشکل در کنترل زمان انتشار مایعات واژن
• ناراحتی یا ناامیدی مربوط به ترشح زودرس مایع واژن

اینفوگرافیک زود انزالی زنان

اینفوگرافیک زود انزالی زنان

علت‌های بروز زود انزالی در زنان

معمولاً زنان زیادی با مشکلی به نام زودانزالی رو به رو نمی‌شوند، چون به طور معمول زنان دیرتر از مردان از لحاظ جنسی ارضا می‌شوند. به همین دلیل اگر زنانی با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند بهتر است علت آن را بدانند تا بتوانند روی خود کنترل داشته باشند. علت دقیق انزال زودرس در زنان ناشناخته است، اما تصور می شود که به ترکیبی از عوامل فیزیکی و روانی مربوط می شود. برخی از علل بالقوه عبارتند از:

• عوامل فیزیکی:

* عدم تعادل هورمونی
* ضعف عضلات کف لگن
* آسیب عصبی
* برخی از شرایط پزشکی، مانند دیابت یا مولتیپل اسکلروزیس

• عوامل روانشناسی و روانشناختی:

* اضطراب یا استرس
* مشکلات روابط
* ترومای جنسی در گذشته

برای آگاهی بیشتر در زمینه ضرورت مشاوره زناشویی کلیک کنید.

1. تماشای فیلم‌ها و تصاویر پورن

برخی از زنان تمایل به دیدن فیلم‌های پورن دارند. این فیلم‌ها مستقیماً در بخش احساسی افراد تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود بخواهند که سریع به نیاز جنسی خود پاسخ دهند. از این رو به خودارضایی روی می‌آورند و در مدت زمان کوتاهی به اوج هیجان رسیده و زود ارضا می‌شود. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه خود ارضایی زنان کلیک کنید.

این موضوع روی رابطه جنسی‌ نیز تأثیر می‌گذارد و آن حالت، فرد را یاد فیلم‌های پورن می‌اندازد و سریع ارضا می‌شود در حالی که همسر هنوز به اوج لذت نرسیده است. تماشای بیش از حد فیلم‌های پورن به مرور زمان تبدیل به اختلال جنسی در فرد می‌شود و کنترل کردن و درمان آن به شدت سخت می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اختلالات جنسی کلیک کنید.

2. تنش و استرس از عوامل زود انزالی زنان

استرس عامل هر مشکلی است. چه مشکلات روانی و چه مشکلات جسمی و جنسی. این مورد با زودانزالی نیز در ارتباط است. اگر شما در محیط کار تنش‌های شدیدی را دریافت می‌کنید و استرس جزء ثابتی از کار شماست، بدانید این روی ارگاسم شما تأثیر می‌گذارد. هنگامی که در محیط کار استرس دارید می‌خواهید هر چه زودتر کار را تمام کنید و به منزل بروید. استرس روی رفتار جنسی شما نیز تأثیر می‌گذارد. یعنی می‌خواهید از زمان شروع رابطه جنسی تا اتمام آن، این پروسه را سریع‌تر پیش ببرید. به همین دلیل زود، انزال می‌شوید. برای آگاهی بیشتر در این زمینه به مقاله اضطراب عملکرد جنسی مطالعه کنید.

3. رژیم غذایی نادرست

بسیاری از زنان به رژیم غذایی خود اهمیت نمی‌دهند. به خصوص کار و مشغولیت‌های روزانه را بهانه کرده و همیشه با بی کیفیت‌ترین غذاها از بدن خود پذیرایی می‌کنند. با فست فودها، نوشیدنی‌های گازدار، غذاهای فریز شده و... وعده‌های غذایی خود را پُر می‌کنند. غذا عامل مهمی در سلامت جسمی، جنسی و به خصوص روحی افراد است. وقتی این سه عامل دچار اختلال شوند روی انزال شما تأثیر مستقیم می‌گذارد. برای آشنایی بیشتر از مواد مضر برای میل جنسی کلیک کنید.

4. نارضایتی از شکل و ظاهر بدن از عوامل زود انزالی زنان

برخی از زنان نسبت به اندام و به خصوص اندام‌های جنسی‌شان احساس خوبی ندارند و یا ناراضی هستند. حتی برای این موضوع خود را تحت عمل‌های سخت زیبایی نیز قرار می‌دهند. نارضایتی از اندام‌ و استرس ناشی از عدم علاقه‌ی همسر به بدن زن منجر به بروز زود انزالی زنان می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان اختلالات جنسی کلیک کنید.

درمان زود انزالی در زنان

درمان انزال زودرس در زنان معمولاً شامل ترکیبی از رواندرمانی و دارو است. درمان می تواند به زنان کمک کند تا دلایل اصلی انزال زودرس خود را درک کنند و مکانیسم های مقابله ای سالم تری ایجاد کنند. درمان شناختی رفتاری (CBT) نوعی درمان است که نشان داده شده است در درمان انزال زودرس در زنان موثر است. CBT به زنان کمک می کند تا افکار و رفتارهای منفی را که در انزال زودرس آن ها نقش دارد، شناسایی و تغییر دهند.
دارو درمانی نیز می تواند در درمان زود انزالی در زنان مفید باشد. داروهای ضد افسردگی مانند مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs)، می توانند به کاهش اضطراب و افسردگی که ممکن است در انزال زودرس نقش دارند، کمک کنند.

1. تماشای فیلم‌های پورن را کنار بگذارید.

اگر با این مشکل رو به رو هستید و این دست از فیلم‌ها را تماشا می‌کنید، آن را ترک کرده و سعی کنید در حین رابطه جنسی به فیلم‌های پورن و تصاویر آن فکر نکنید. ذهن خود را جای دیگری متمرکز کنید. شاید اوایل کار برایتان سخت باشد اما به مرور زمان هم دیدن این فیلم‌ها را ترک می‌کنید و هم زودانزالی از شما دور می‌شود. برای شناخت بیشتر از عملکرد جنسی طبیعی کلیک کنید.

2. کاهش استرس برای درمان زود انزالی در زنان

سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید. چه در محیط کار و چه در رابطه جنسی. در محیط کار اگر آرامش داشته باشید کارها را آهسته‌تر و بدون شتاب انجام می‌دهید. یادتان باشد رابطه جنسی نیز برای برطرف کردن نیاز جنسی است و این به خاطر لذت بخش بودن آن است که انجام می‌شود. اگر بتوانید آرامش خود را حفظ کنید در موقع مناسب ارضا می‌شوید و کیفیت رابطه‌ حفظ می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتباط صحیح با همسر کلیک کنید.

3. تغذیه مناسب در درمان زود انزالی زنان

اگر نگاهی گذرا به تاریخ و تاریخ پزشکی ایران داشته باشیم، این دست از مشکلات یعنی زودانزالی به ندرت در کتاب‌ها دیده می‌شود، چون در آن زمان تغذیه بشر نسبت به زمان حال سالم‌تر بوده و همین مورد در بهداشت روانی و جنسی آنان تأثیر گذاشته است. خوردن نوشیدنی‌های گازدار به دلیل وجود مقدار بیش از اندازه شکر روی ذهن شما تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود تنش‌هایی را در خود احساس کنید و به جای لذت بردن از رابطه جنسی، سریع ارضا شوید.

به تغذیه خود به طور جدی اهمیت بدهید، این موردی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد. سعی کنید از مواد غذایی اُرگانیک و تازه استفاده کنید تا هم جسم سالمی داشته باشید و هم با این دست از مشکلات یعنی زودانزالی رو به رو نشوید. برای طولانی شدن رابطه جنسی خود کلیک کنید.

4. بدن خود را دوست بدارید.

از روش‌های درمان زود انزالی زنان این است که افکار خود را تغییر دهند. اندام هیچ زنی شبیه زن دیگر نیست. هر چقدر هم سعی کنید نمی‌توانید خود را به عکس زنانی که روی جلد مجلات هستند نزدیک کنید. هر کسی زیبایی‌های خاص خود را دارد که غیرقابل کپی کردن است. اگر اندام خود را دوست داشته باشید، طرف مقابل شما هم آن را دوست خواهد داشت. بدن هر انسان و هر زنی محترم است و باید مورد احترام قرار بگیرد.

تا وقتی خود آن را نپذیرید، نباید انتظار داشته باشید که دیگران نظر مثبتی نسبت به اندام شما داشته باشند. پس به جای فکر و خیال در این مورد خود را دوست داشته باشید و برای اندام جنسی خود احترام قائل شوید. سعی کنید تمرکز خود را روی کیفیت رابطه جنسی بگذارید. نه اینکه بخواهید سریع به انتهای آن برسید. برای کسب اطلاعات در زمینه رضایت زناشویی کلیک کنید.

5. مشاوره جنسی در درمان زود انزالی زنان

بیشتر مشکلاتی که باعث می‌شود زنان زودانزالی را تجربه کنند، داشتن اندیشه اشتباه در مورد خود و رابطه جنسی است. مشکلات روانی در این خصوص بیشترین نقش را دارند. برای اینکه بتوانید این مشکلات را حل کنید باید از نظرات مشاوران خِبره در این رابطه استفاده کنید. البته اولین قدم را باید خودتان بردارید، یعنی بخواهید که این تغییر اتفاق بیفتد و نسبت به رفع زودانزالی مشتاق باشید، در این صورت می‌توانید آن را درمان کنید. در این زمینه مشاوره جنسی شما را در انتخاب بهترین روش‌های درمان زود انزالی و یادگیری تکنیک‌های افزایش کیفیت رابطه جنسی یاری می‌دهد.

چشم انداز درمان زنان مبتلا به انزال زودرس

با درمان، اکثر زنان مبتلا به انزال زودرس می توانند یاد بگیرند که علائم خود را کنترل کنند و رضایت جنسی خود را بهبود بخشند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که انزال زودرس یک بیماری مزمن است و هیچ درمانی وجود ندارد. درمان می تواند به مدیریت علائم این اختلال و جلوگیری از تداخل آن با فعالیت جنسی کمک کند.

سؤالات متداول

چه زمانی برای درمان زودانزالی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

در موارد نادری انزال زودرس ممکن است به دلیل وجود برخی بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت، ام اس یا التهاب مجرای ادرار (اورتریت) اتفاق بیفتد. به همین دلیل اگر دچار زودانزالی هستید و به خصوص اگر علائم آن به شکل ناگهانی و یک دفعه بروز کرده‌اند لازم است برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

آیا می‌توان از دارو استفاده کرد؟

استفاده از هر نوع دارویی چه خوردنی و چه موضعی باید تحت نظر مستقیم پزشک متخصص صورت گیرد. از مصرف خودسرانه هرگونه دارویی جداً خودداری کنید.

سخن آخر

مسائل جنسی در زندگی زناشویی زوجین بسیار اهمیت دارد و کیفیت زندگی را تا حدود زیادی تحت تاثیر قرار می دهد. مشکلات جنسی گاهی منشا روحی و روانی دارد. زود انزالی نیز در زنان با مسئله های حل نشده و عوامل عاطفی و روحی گره خورده است. مشاوران و روانشناسان مرکز ما در حامی می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. برای دریافت مشاوره روانشناسی از مرکز مشاوره حامی هنر زندگی کلیک کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*