ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7
ما از ساعت 9:00 الی 19:00 در خدمت شما عزیزان هستیم!
جردن- خیابان 33 پلاک 50 واحد 7

سرعت بخشیدن به موفقیت | 12 راه برای افزایش سرعت موفقیت

سرعت بخشیدن به موفقیت چگونه امکان پذیر است؟ حتماً شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید به آرزوهای تان جامه عمل بپوشانید و اهداف بزرگی در ذهنتان دارید. این را بدانید که در دنیای امروز سرعت حرف اول را می زند. شما نیاز به مهارت هایی دارید تا بتوانید بدون اتلاف وقت با سرعت بیشتر حرکت کنید تا زودتر به موفقیت برسید. بدون تلاش و عبور از چالش‌ها نمی‌توان یک شبه به موفقیت رسید اما میانبرهای وجود دارد که شما را به هدف هایتان نزدیک تر می کند. برای دریافت مشاوره تلفنی فردی کلیک کنید. 
 

تماس با مشاور


 

موفقیت سریع

موفقیت های سریع دستاوردهایی هستند که در زمان کوتاهی بعد از شروع شغل جدید یا انتقال به سمت و موقعیت جدید کسب می شوند. معمولاً این دستاوردها به مدت ۳۰ تا ۹۰ روز آغازین موقعیت جدید ایجاد می شوند. امروزه خیلی از افراد مانند مدیر ها و رهبر ها برای اثبات تواناییهای خود با فشار زیادی مواجه هستند. از این رو دستیابی سریع به موفقیت اهمیت دارد. این امر باعث تقویت اعتماد به نفس در میان اطرافیان می‌شود و اثر این موفقیت ها در برنامه‌های بلند مدت هم آشکار خواهد شد. در چنین شرایطی حتی عیبجوترین این افراد هم می دانند که شما از عهده آن کار بر می آیید و می توانید تغییرات لازم را ایجاد کنید. موفقیت های سریع اعتماد دوستان و همکاران جدید به شما می شود. برای کسب اطلاعات در مورد مهارت های زندگی کلیک کنید.  

راه های سرعت بخشیدن به موفقیت

بهترین راه های رسیدن به موفقیت و دستاورد توجه به نکات مهمی است که شامل موارد زیر می شوند:

1-ایجاد انگیزه

یکی از راه های سرعت بخشیدن به موفقیت داشتن انگیزه و هدف می باشد. انگیزه شما را بالا می‌برد و باعث سرعت گرفتن حرکت شما می شود. عواملی که باعث ایجاد انگیزه می شوند داشتن هدف سبک زندگی صحیح کنترل ورودی های ذهن و داشتن اطلاعات و تخصص کافی در مورد فعالیت مورد نظر هستند. یکی از عواملی که باعث از بین رفتن انگیزه می‌شود صحبت زیاد درمورد آرزوها است. در واقع اگر علمی نگاه کنید می توان گفت که هنگامی که انسان به آرزوهایش می رسد خوشحال می‌شود و کمی دوپامین ترشح می‌کند و این برای او پاداش به حساب می‌آید. اما اگر از آرزوهایش با دیگران صحبت کند مخصوصاً اگر دیگران را تشویق کند این اتفاق رخ می‌دهد اما نه با رسیدن به هدف بلکه فقط با تعریف کردن آن. بنابراین می توان گفت که تا حد امکان از صحبت کردن در مورد آرزوهایتان خودداری کنید و به جای صحبت کردن به تلاش برای آنها ادامه دهید.  
سرعت بخشیدن به موفقیت
 

2-سرعت بخشیدن به موفقیت | ایجاد عادات مثبت روزانه

یکی از بهترین راه های رسیدن به موفقیت داشتن عادت مثبت است. این را بدانید که هر برنامه‌ای که انسان برای خودش میچیند تبدیل به عادت می شود و این عادت می تواند مثبت یا منفی باشد. به عنوان مثال آیا شما کتاب می خوانید ورزش می کنید به موسیقی گوش می دهید یا به فضای مجازی می روید و سرگرم موبایل تان می شوید همه این ها می تواند به شکل عادت برای شما باشد. تحقیقات روانشناسی اگر انسان خواهی را به مدت ۲۱ روز مداوم انجام دهد برای او تبدیل به عادت می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تغییر رفتار کلیک کنید. از این رو توجه کنید که در طی روز چه کارهایی انجام میدهید و چه تاثیراتی بر روی شما می گذارد چرا که به زودی برای شما تبدیل به عادت می شود. هر چند اگر بخواهید عادت مثبتی در خودتان ایجاد کنید ابتدای امر ممکن است در مورد آن اهمال کاری کنید و برایتان سخت باشد اما به تدریج با پافشاری شما جزء برنامه های روزانه تان می شود.

3-تعیین منظم اهداف و تسلیم نشدن

یکی از مهمترین راه ها برای کسب دستاوردهای بزرگ در زندگی داشتن هدف است. این اهداف می‌تواند به شکل کوتاه مدت و بلندمدت نوشته شود. ترجیحاً تاکید بر نوشتن اهداف است چرا که ذهن شما نظم می گیرد و می دانید که چه چیزهایی می خواهید. این کار باعث می شود تا زمانی که به هدف کوتاه مدت خود می‌رسید اعتماد به نفس و روحیه بیشتری برای اهداف بلندمدت پیدا کنید. اگر هدفی نداشته باشید پیشرفت تان سرعت نخواهد گرفت. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه افزایش اعتماد به نفس کلیک کنید. شاید این واژه کلیشه ای به نظر برسد اما مفهوم عمیقی را در بر دارد. تسلیم نشدن به این معناست که شما با چالش ها و موانعی که بر سر راهتان قرار می گیرد جسورانه برخورد کنید و ناامید نشوید. بسیاری از افراد موفق کسانی هستند که حتی در سخت ترین شرایط هم دوام آوردن و تسلیم نشدند. ذکر این نکته لازم است که بدانید در بدترین شرایط انسان میتواند بهترین اقدامات را انجام دهد.

4-محدود کردن فضای مجازی و تلویزیون و مطالعه منظم

انسان های موفق نه تنها از فضای مجازی و تلویزیون دوری می کنند بلکه از آن بیزار هستند. گاهی این فضاها با ایجاد محتوای منفی در ذهن مخاطبان آنها را از رسیدن به هر هدفی دلسرد و ناامید می کند. علاوه بر اینکه سرگرمی در فضای مجازی اعتیاد آور است و شما بدون آنکه متوجه شوید وقت زیادی را از دست می دهید. کافی است که فضای مجازی و تلویزیون را در زندگیتان محدود کنید تا تغییرات را در خودتان ببینید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اعتیاد به اینترنت کلیک کنید. آنچه که می تواند یک فرد را از دیگران متمایز کند و باعث جلب اعتماد اطرافیان شود دانش و آگاهی به روز است. اگر شما مطالعه منظم را جزو عادات خود قرار دهید انگیزه شما برای رسیدن به اهدافتان بیشتر می شود. کتاب دوست همیشگی انسان است و هیچگاه قدیمی نمی شود. موفق ترین و بهترین افراد دنیا مطالعه دائمی داشتند. شما می توانید در مورد هر موضوع و مطلبی که دوست دارید اطلاعات کسب کنید تا بتوانید با دیدی متفاوت به پیرامون خود بنگرید و درک عمیق تر از موضوعات پیدا کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه چگونه از مطالعه لذت ببریم کلیک کنید.

5-دوری از افکار مخرب و مدیریت مالی

رسیدن به موفقیت فقط با تلاش کردن و آموزش دادن صرف نیست بلکه در کنار آن لازم است که شما ذهن یک برنده را داشته باشید. کسی که افکار منفی و سمی دارد و نمی تواند خودش را یک انسان موفق تصور کند قطعاً اعتماد به نفس هم تحت تاثیر قرار می گیرد و با وجود تلاش های زیاد ممکن است از اهدافش دور تر شود یا به نتیجه ایده آل نرسد. پس مراقب ورودی های تان باشید و بدانید که آن را با چه چیزهایی تغذیه می کنید. افکار منفی و مخرب می‌توانند زمینه‌ساز گفتگوهای درونی منفی شود و شما را ناامید و دلزده کنند. اگر می خواهید سریعتر مسیر رشد و موفقیت را طی کنید بهتر است که پول تان را خرج هر چیزی نکنید و یا مدیریت مالی داشته باشید. فرد موفق می‌داند که چگونه سرمایه گذاری کند تا سود لازم را به دست بیاورد. گاهی ممکن است افراد برای رسیدن به سود های لحظه ای و کلان، مالشان را در جایی سرمایه گذاری کنند که نه تنها به منفعت نرسند بلکه ضرر زیادی هم به آنان وارد شود.

6-سرعت بخشیدن به موفقیت | به انجام رساندن کارها

این که کاری را که انجام داده اید به پایان برسانید اهمیت زیادی دارد. متاسفانه برخی افراد عادت کردند که کارها را نصفه نیمه رها کنند و سراغ کاری دیگر بروند. آنها امروز برای خودشان یک هدفی تعیین می‌کنند و روز بعد هدفی دیگر. این افراد در شغلشان هم این گونه رفتار می کنند. به نوعی ثبات ندارند و مدام از این شاخه به آن شاخه می روند. یکی از دلایل نرسیدن به موفقیت و نداشتن دستاورد همین نصفه نیمه رها کردن کارهاست. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه داشتن چند هدف همزمان کلیک کنید. بنابراین اگر شما هم اینگونه هستید این عادت را در خودتان تقویت کنید که تا کاری را تا آخر به انجام نرسانده اید آن را رها نکنید و سراغ کاری دیگر نروید. متن اگر میخواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید تا کاملا به آن مسلط نشدید به سراغ زبان خارجه دیگری برای یادگیری نروید.

7-حفظ اعتدال در انجام کارها و معاشرت با افراد جدید

فکر کنید که افراد موفق تا نیمه های شب بیدار می ماند و فقط به فکر کارشان هستند و دیگر جنبه های زندگی باز مانده اند. در حالی که این تفکر کاملاً اشتباه است. انسان موفق می‌تواند در کنار کارش به روابط عاطفی و خانوادگی اش برسد و با دوستان و آشنایان ارتباط داشته باشد. هرچند رسیدن به موفقیت و کسب ثروت اهمیت دارد اما در کنار آن داشتن سلامتی محبت و عشق و خانواده هم خوب است. بنابراین در زندگی خود سعی کنید به همه آنها در کنار هم رسیدگی کنید و یکی را فدای دیگری نکنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مبانی موفقیت کلیک کنید. اگر بتوانید شبکه های دوستی خود را گسترش دهید و با افراد جدید آشنا شوید سرعت رشد و حرکت شما چند برابر می شود. هرچند حفظ دوستان قدیمی مهم است اما در کنار آن توصیه می‌شود که با کسانی که هم هدف شما هستند و انگیزه بالایی دارند معاشرت کنید. در این صورت شما می توانید از ایده ها و اطلاعات آنها استفاده کنید و دانش جدیدی پیدا کنید. گاهی مشورت با برخی افراد با تجربه دید تازه ای به شما می دهد. 
به موفقیت رسیدن
 

8-مدیریت زمان

چقدر شما از روزتان را برای کارهای انجام میدهید که ضروری نیستند؟ آیا تا به حال برایتان پیش آمده که احساس کنید تا شب کار خاصی انجام نداده اید و خروجی خاصی در آن روز نداشته اید و به نوعی وقتتان را تلف کرده‌اید. فرد موفق از۲۴ ساعت شبانه روز به خوبی استفاده می کند. او برنامه منظمی دارد و می داند که هر ساعت چه کار خاصی را باید انجام دهد و طبق آن پیش می‌رود. مدیریت زمان از مسائل مهم است که بسیاری از افراد تاثیر گذار در طول تاریخ آن رعایت کرده‌اند. رهبران و مدیران هم نیاز است که برای مسئله زمان اهمیت ویژه قائل شوند. ا

9-سرعت بخشیدن به موفقیت | درس گرفتن از شکست ها

شما هر کاری کنید به هر چه فرد توانا و با مهارتی باشید باز هم امکان دارد که در کارتان شکست بخورید و این امر غیر قابل اجتناب است. نکته مهم این است که اجازه ندهید شکست ها باعث عزت نفس پایین شده و اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار دهند و باعث تسلیم شدن تان شوند. بنابراین سعی کنید از شکست ها درس بگیرید و بدانید که همه افراد موفق روزی زمین خوردن های بزرگی را تجربه کرده اند اما فرقشان با دیگر انسان ها این است که دوباره با قدرت بیشتری از جایشان بلند شده اند. شما با شکست هایتان تعریف نمی شوید بلکه شکست ها فقط برای شما تجربه هستند تا از آنها عبرت بگیرید و سریعتر به موفقیت برسید. بعد از هر شکستی سعی کنید ریشه اشتباهتان را پیدا کنید و برای تکرار نکردن آن برنامه داشته باشید و نسبت به آن خوشبین باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه راه های مقابله با شکست کلیک کنید.

10-نترسیدن از بلند پروازی و قدردانی

یک گام مهم برای زندگی ماجراجویانه و کارهای بزرگ در دنیا شجاعت در داشتن اهداف بلندپروازانه است. شاید با خودتان بیاندیشید که بهتر است صرفا اهداف کوچک داشته باشید و امکان رسیدن به خیلی از پیشرفت ها برای شما دور از دسترس است. اما این را به خود یادآوری کنید که خیلی از تاثیرگذارترین افراد در دنیا از دورترین مناطق با کمترین امکانات به آرزوهایشان رسیده اند. آنها استعداد های شگفت انگیز و توانایی های خاصی نداشتند بلکه تنها رویاپردازی کردند و برای رسیدن به آنها تلاش کردند. قدردانی برای تمام داشته های تان باعث می شود بیشتر از آنچه را که دارید به دست بیاورید. کسانی که برای هر دستاورد کوچکی از خداوند قدردانی می‌کنند احساس ارزشمندی خود را تقویت کرده و نشاط و روحیه مثبت بیشتری به دست می آورند. شما با سپاسگزاری کردن از نعمت ها برکت بیشتری را وارد زندگی تان می کنید. این یکی از قوانین جهان هستی است هر انسان تاثیر گذاری آن را در زندگی خود اجرا کرده است. بنابراین قدردان موهبت‌های کوچک در زندگیتان باشید تا بیشتر از آن را جذب کنید.

11-قرار گرفتن در شرایط سخت و کنار گذاشتن حواس پرتی ها

این جمله خیلی مهم است به این معنا که شما برای رسیدن به کوچکترین تا بزرگترین هدف باید از جای خود بلند شوید و حرکت کنید. در این راه ممکن است خیلی از امیال و خواسته های زودگذر تان را از دست بدهید اما بدانید که قرار است دستاوردهای عالی داشته باشید. شما یک انسان پیچیده و در حال تکامل هستید بدیهی است که این فرصت را به خودتان بدهید که چالش هایی داشته باشید. اینکه بتوانید روی خودتان حساب کنید بلوغ شخصی‌تان را نشان میدهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اصول موفقیت کلیک کنید. عوامل مزاحم و حواس پرتی در زندگی کاری و شخصی هر فردی وجود دارند. این عوامل می توانند حتی اطرافیان شما باشند. گاهی عوامل حواس به افکار آشفته شما مربوط می شوند که بهتر است مدیریت ذهن را یاد بگیرید. این عوامل می توانند اضطراب شما را چند برابر کنند به این دلیل که ممکن است فکر کنید نمی توانید از پس آنها بر بیاید. اگر بتوانید ذهنتان را طوری پرورش دهید که مشتاق کار های چالش دار و هیجان انگیز باشد کمتر دچار حواس پرتی می شود. توصیه می شود که لیستی از کارهایی که باعث اتلاف وقت در زندگیتان می شود تهیه کنید تا بتوانید راحت آنها را کنترل نمایید.

12-سرعت بخشیدن به موفقیت | ارزیابی خودتان

یکی از راه های رسیدن به پیشرفت این است که خودشناسی را آغاز کرده باشید و بدانید چقدر راه را رفته و چقدر را باید ادامه دهید. معمولا در آخر هفته ها شما می توانید به مرور هفته گذشته بپردازید و ببینید که در طول این هفته چه کارهایی انجام داده اید و کجاها کوتاهی کرده‌اید و نتوانستید کاری را به پایان برسانید. وقتی شما بتوانید به ارزیابی دقیق از خودتان برسید راحت‌تر می‌توانید مسیر رشد را طی کنید و به دستاوردهای بیشتری دارید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه 13 عادت قدرتمند برای رسیدن به اهداف کلیک کنید. این یکی از کلیدی ترین ابزارهای رسیدن به هدف محسوب می شود. به این دلیل که متوجه میشوید نقاط ضعف و قوت شما در چه چیزهایی است و کجاها وقتتان را تلف کرده‌اید. اگر بتوانید با خودتان صادق باشید به دیدگاهی بهتر خواهید رسید. اما این را بدانید که گاهی ممکن است ندادید کجای راه را اشتباه رفته اید. در این مواقع پیشنهاد می شود از یک مشاور و متخصص کمک بگیرید.  

سخن آخر درمورد سرعت بخشیدن به موفقیت

در دنیای رقابتی امروز سرعت در همه جنبه های زندگی حرف اول را می‌زند حتی در پیشرفت و کسب و کار. بنابراین اکنون زمان اقدام است و با رعایت موارد ذکر شده در مقاله می توانید شروع به حرکت کنید. برای رسیدن سریع به موفقیت علاوه بر مهارتهای لازم شما به اعتماد به نفس و خودباوری نیاز دارید و همین ویژگی است که افراد را از یکدیگر متمایز می کند. اگر می خواهید از امروز شروع کنید اما احساس می کنید موانع و چالش های زیادی در ذهنتان یا زندگی شخصی‌تان وجود دارد توصیه می‌شود از یک روانشناس باتجربه کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره روانشناسی کلیک کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز نشانه گذاری شده اند*